I. félévi Bázisintézményi programok
Címkék: Iskolai programok
Kiemelten fontos feladatunknak érezzük, hogy az integráló tantestületek szemléletét alakítsuk a másság elfogadása, tolerancia érdekében.
Kiemelten fontos feladatunknak érezzük, hogy az integráló tantestületek szemléletét alakítsuk a másság elfogadása, tolerancia érdekében. Célunk, hogy a pedagógusok fogadják el az integrációt, és az ehhez kapcsolódó módszerek, eszközök, eljárások szervezeti szinten épüljenek be a mindennapokba.
Ehhez kívántunk segítséget nyújtani a műhelyfoglalkozásaink keretében.
Az első alkalom témája: SNI ellátás a többségi intézményekben – jogi szabályozás; érzékenyítés
Meghatározásokkal, a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátásának törvényi hátterét, a Nemzeti Alaptanterv és a Sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésének irányelvei közös értelmezését ismerkedtünk meg. Szó esett a megváltozott pedagógusszerepekről, a gyógypedagógus/fejlesztőpedagógus és a többségi pedagógusok együttműködéséről, mely a pedagógiai paradigmaváltás részenként jelenik meg. Az érdeklődő pedagógusok érzékenyítő gyakorlatokat végezhettek, mely során megtapasztalhatták a különböző tanulási zavarok nehézségeit.
A második alkalom témája: Tanügy-igazgatási kérdések az együttnevelésben
Áttekintettük a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének, oktatásának tanulás/tanítás tervezési dokumentumait, dokumentációját, illetve azokat az intézményi dokumentumokat, melyekben még meg kell jelennie az SNI ellátásnak. Részletesen kitértünk az SNI irányelvekben megfogalmazottak értelmezésére. Szakmai műhelymunka keretében differenciált tanmenet-részleteket dolgoztak ki az érdeklődő pedagógusok.
A harmadik alkalom témája: Módszerek taneszközök a gyakorlatban – saját készítésű és egyéb fejlesztő eszközök bemutatása, használat
Előadás formájában sorra kerültek a különböző tanulásszervezési formák, a differenciálási lehetőségek. Ötletbörzeként azok az önálló tanulási technikák, eszközök kerültek bemutatásra, melyekkel sikeresen megoldható a tanulók differenciálása, és képessé válnak az önellenőrzésre. Az intézmény lelkes pedagógusai saját készítésű fejlesztő eszközeiket mutatták be, melyet az érdeklődők ki is próbálhattak.